شلنگ پی وی سی ( PVC )

شلنگ پی وی سی ( PVC )

 

شیلنگ PVC، ساخته شده از نوعی ماده ترموپلاستیک به نام پلی وینیل کلراید می باشد. وزن PVC از لاستیک کمتر و قیمت کمتری نیز دارد. ویژگی های خاص پی وی سی سبب استفاده زیاد این نوع شیلنگ ها از سال ۱۹۶۰ تا به امروز شده است. در حالت کلی این شیلنگ ها به دو صورت شفاف و کدر طراحی و تولید می شوند.

 راسا پلاستیک طیف وسیعی از شیلنگ های پی وی سی (PVC) را برای عملکرد طولانی مدت در کاربردهای معدنی، صنعتی و کشاورزی عرضه می کند.

کاربرد شلنگ های پی وی سی

  • صنایع غذایی
  • کشاورزی
  • مصارف خانگی

مزایای شلنگ پی وی سی

مقاومت: مقاومت شیلنگ های پی وی سی در برابر پوسیدگی، ترک خوردگی ناشی از تنش شیمیایی، ضربه و شوک، آب، سایش و مقاومت در برابر انقباض بسیار خوب هستند که این ویژگی ها سبب افزایش دوام و قابلیت اطمینان این شیلنگ ها شده است.

انعطاف پذیری: شیلنگ های پی وی سی با تغییرات دما تا ۴۵- درجه سانتیگراد، نیز قدرت و انعطاف پذیر خود را حفظ می کنند. این ویژگی قابلیت اطمینان این نوع شیلنگ ها را بالا می برد.

جریان: خصوصاصیت منحصر به فرد شیلنگ پی وی سی، خطر انسداد شیلنگ را کاهش داده و اگر شرایط نظارت بصری بر روی شیلنگ وجود داشته باشد، شیلنگ های شفاف پی وی سی، توانایی کنترل برروی جریان سیال را فراهم می کند.

تنوع: ماده اولیه ساخت شیلنگ های پی وی سی می تواند به اشکال مختلفی شکل بگیرد از این رو تنوع ساخت زیادی دارد حتی با توجه به نیاز کاربر به صورت کاملا شفاف، نیمه شفاف یا کاملا رنگی نیز ساخته می شود.

امنیت: شیلنگ های پی وی سی از تمامی استانداردهای بین المللی بهداشت و ایمنی برخوردار است که این ویژگی برای کاربردهای پزشکی، غذایی و آشامیدنی -بی بو و بی مزه بودن- بسیار مفید است.

پایداری: شیلنگ پی وی سی هنگام انتقال سیال تغییراتی در ویژگی های آن مشاهده نمی شود و ماده اولیه آن (pvc) پلیمری غیرسمی و بی اثر است. از این رو شیلنگ های پی وی سی پایدار هستند که گزینه بسیار مناسبی برای انتقال سیالات هستند.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر